روحانی: اقدامات اروپا برای جبران خروج آمریکا از برجام، حائز اهمیت است
(last modified Tue, 31 Jul 2018 10:44:13 GMT )
اسد 09, 1397 15:14 Asia/Kabul
  • روحانی: اقدامات اروپا برای جبران خروج آمریکا از برجام، حائز اهمیت است

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برجام در مقطع تاریخی بسیار مهمی قرار دارد، گفت: اقدامات شفاف اروپا برای جبران خروج غیرقانونی آمریکا از برجام بسیار حائز اهمیت است.

«حسن روحانی» روز سه‌ شنبه هنگام دریافت استوارنامه «رابرت مک‌ایر» Robert Macaire سفیر جدید انگلیس در تهران با انتقاد از اجرا نشدن کامل برجام در بخش‌های تجاری و اقتصادی و روابط بانکی از سوی برخی از امضاء کنندگان این توافق اظهار کرد: ایران همواره برای ارتقاء مناسبات و حُسن رابطه با کشورهای اروپایی آماده است.

روحانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال تنش در منطقه نبوده است و نمی‌خواهد مشکلی در آبراه‌های جهانی ایجاد شود، اما هیچگاه از حق خود در صادرات نفت نیز نمی‌گذرد.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران همچنین ملاقات‌ها و مذاکرات مسئولان ایران و انگلیس در مسائل دوجانبه و بین المللی را سازنده توصیف کرد و افزود: در سال‌های اخیر اراده ایران و انگلیس، بر برقراری روابط و مناسبات خوب بین دو کشور بوده است.

«رابرت مک‌ایر» نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه دولت انگلیس از اجرا و تداوم برجام حمایت می‌کند، گفت: امروز تلاش گسترده‌ و بی سابقه ای بین کشورهای اروپایی برای حفظ برجام بویژه در زمینه اقتصادی در حال انجام است.

مک‌ایر با بیان اینکه لندن به دنبال توسعه هرچه بیشتر روابط و مناسبات با تهران است، تاکید کرد: حل مشکلات و بحران‌ها تنها از طریق گفت وگو و دیپلماسی امکان‌پذیر است.

کلیدواژه