اسد 11, 1397 17:49 Asia/Kabul
  • رحمانی‌فضلی: آمریکا جرأت رویارویی نظامی با ایران را ندارد

وزیر کشور ایران با بیان این‌که آمریکا به هیچ وجه جرأت رویارویی نظامی با ایران را ندارد، گفت: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که اگر آغازگر جنگ باشند، پایان‌دهنده آن نخواهند بود و حوزه جنگ را نیز نمی‌توانند تعیین کنند.

«عبدالرضا رحمانی‌فضلی» وزیر کشور ایران روز پنجشنبه در ارومیه (شمال غرب ایران) تصریح کرد: دولتمردان آمریکا در سه سطح نظامی، اجتماعی و اقتصادی در مقابل ایران ایستاده‌اند ولی خود آنان نیز می‌دانند که در سطح نظامی نمی‌توانند کاری انجام دهند. 

رحمانی‌فضلی درخصوص موضوع مذاکره آمریکا با ایران با اشاره به اینکه ایران به آمریکا بی اعتماد بوده و با دولت‌های دروغگو و عهدشکن مذاکره نمی‌کند، افزود: بازگشت آمریکا به برجام و عذرخواهی از دنیا مهمترین پیش شرط مذاکره با آمریکا است. 

وی ایجاد تنش‌های اجتماعی را یکی از سطوح مدنظر آمریکایی‌ها برای مقابله با ملت ایران عنوان کرد و گفت: آمریکایی‌ها فکر می کنند که می‌توانند وضع ایران را به هم بزنند و با این توهم، جلساتی را با معاندان نظام جمهوری اسلامی برگزار کرده‌اند اما همه این توطئه ها محکوم به شکست هستند. 

رحمانی‌فضلی افزود: جمهوری اسلامی ایران، برخلاف توطئه‌ها و تبلیغات دشمنان، کشوری مقتدر، رو به جلو، حامی مظلومان منطقه و ضد استعمار است.

کلیدواژه