اسد 12, 1397 13:05 Asia/Kabul
  • ایران استمرار جنایات متجاوزان سعودی به یمن را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: استمرار هر روزه جنایات متجاوزان سعودی و سکوت جامعه بین‌المللی، وضعیت مردم یمن را به صورت نگران کننده ای، وخیم کرده است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، «بهرام قاسمی» روز جمعه با محکوم کردن حملات جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی به بیمارستان و بازاری در بندر الحُدیده یمن که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها زن، مرد و کودک غیرنظامی و بی‌گناه شد، را تکرار و استمرار نسل کشی و جنایات هولناک عربستان سعودی و هم پیمانانش در یمن دانست.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: به خاک و خون کشیدن و انتقام از مردم و حمله به اهداف غیرنظامی مانند بیمارستان ها، خانه ها و اماکن عمومی برای جبران ناکامی ها و شکست های عربستان و متحدانش در میدان جنگ، چیزی جز جنایت جنگی نیست.

قاسمی تصریح کرد: بمباران هر روزه اهداف غیرنظامی و کشتار مردم بی گناه و بی پناه یمنی از سوی جنگنده های عربستانی و اماراتی نباید در افکار عمومی کشورهای منطقه، جهان و در سطح بین المللی موجب عادی شدن جنایات متجاوزان و بی توجهی به وضعیت بحرانی و فجیع این کشور شود.

ائتلاف متجاوز سعودی، عصر پنجشنبه در ادامه حمله به اماکن مسکونی، بیمارستان «الثوره» و بازار ماهی فروشان شهر الحُدیده در غرب یمن را بمباران کرد؛ در این جنایت، دست‌ِکم 52 شهروند یمنی کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

کلیدواژه