اظهارات قاسمی درباره بسته پیشنهادی اروپا
(last modified 1397-05-14T06:23:52+00:00 )
اسد 14, 1397 10:53 Asia/Kabul
  •  اظهارات قاسمی درباره بسته پیشنهادی اروپا

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ابراز امیدواری کرد، ایران و اروپا درباره بسته پیشنهادی مرتبط با برجام،به زودی به نتیجه برسند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری پانا، درباره بسته پیشنهادی اروپا برای ایران در زمینه برجام، گفت: همکاری‌ها با اروپا متوقف نشده ولی ممکن است در برخی حوزه‌ها با کندی و تاخیرهایی همراه شود یا تردید‌هایی از سوی شرکت‌ها با توجه به نوع مبادلات و روابط آن‌ها با شرکت‌های آمریکایی ، برای همکاری با ایران وجود داشته باشد.

قاسمی با اشاره به عزم سیاسی لازم از سوی اروپا برای استمرار برجام و علاقه‌مندی آن‌ها برای تداوم حضور ایران در این توافق گفت:آن‌ها واقفند که برای حفظ برجام نیازمند جلب نظر ایران هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در آستانه اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا ضد ایران تصریح کرد: تهران با همه کشورها برای توجیه مواضع خود در خروج آمریکا از برجام و همچنین برنامه‌ریزی برای فضای جدیدی که ممکن است به وجود بیاید و فشارهای احتمالی آمریکا بر این کشورها برای کاهش روابط با ایران و جدی گرفتن تحریم‌های آمریکا تبادل نظر کرده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره راه‌اندازی دفتر حافظ منافع ایران در عربستان هم گفت: بر اساس توافق هشت ماه پیش با سوئیس،این کشور به عنوان حافظ منافع ایران در عربستان معرفی شد و تیم کنسولی 10 نفره ایران برای انجام امور کنسولی در روزهای گذشته راهی حج شده است.
 

کلیدواژه