اسد 15, 1397 14:08 Asia/Kabul
  •  19 کارشناس اطلاعاتی آمریکا: اسناد نتانیاهو علیه ایران، جعلی است

19 تن از شخصیت‌های برجسته اطلاعاتی در آمریکا با هشدار درباره توسل به اسناد رژیم صهیونیستی درباره ایران، این اسناد را «جعلی» خواندند.

به گزارش پایگاه اینترنتی کنسرسیوم نیوز  نوزده تن از مقام‌های سابق وزارت امور خارجه، سازمان اطلاعات مرکزی و آژانس امنیت ملی در آمریکا در یادداشتی خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری نوشتند تل‌آویو در تلاش است تا با استفاده از اطلاعات جعلی، واشنگتن را به تقابل با ایران سوق دهد.

آنان با اشاره به اسناد ادعایی دولت «جورج بوش» پسر درباره وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق  هشدار دادند که اسناد ادعایی رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران هم شبیه به آن اسناد ادعایی درباره عراق است.

امضاکنندگان این یادداشت که کنسرسیوم نیوز آنان را «متخصصان اطلاعاتی کهنه‌ کار» نامیده، به ترامپ هشدار دادند: "بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، در حال بازی دادن شما درباره ایران است."

این متخصصان آمریکایی به نمایش تبلیغاتی نتانیاهو در آوریل گذشته برای نشان دادن اسناد ادعایی درباره برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده و نوشته‌ اند: نخست‌ وزیر اسرائیل در آن نمایش از درون اسنادی که ثابت شده جعلی‌اند، اطلاعات بازیافت می‌کرد.

«ویلیام بینی» مدیر فنی پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا، مارشال «کارتر تریپ»  مسئول پیشین بخش اطلاعات و تحقیق وزارت امور خارجه و «کاتلین کریسنیسون» بازنشسته آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" در امور خاورمیانه از امضاکنندگان این نامه هستند.

 

کلیدواژه