اسد 15, 1397 16:21 Asia/Kabul
  • اجرای قوانین مسدودساز اتحادیه اروپا علیه آمریکا از فردا

اتحادیه اروپا اعلام کرد که قوانین مسدودساز این اتحادیه برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران از فردا (سه شنبه) اجرایی می شود.

به گزارش رویترز،«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه‌ای مشترک با وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه و بریتانیا، ضمن ابراز تأسف از وضع مجدد تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، اعلام کرد نسخه به روز شده قوانین مسدودساز تحریمی اتحادیه اروپا از فردا برای مقابله با این تحریم‌ها اجرایی می‌شوند.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که این اتحادیه و دیگر امضاکنندگان توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌کنند که کانال‌های سرمایه‌گذاری در ایران را باز نگه دارند. 

این بیانیه می افزاید که "طرف‌های باقی‌مانده دربرنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تعهد داده‌اند که از جمله برای حفظ و نگهداری کانال‌های موثر مالی با ایران و ادامه صادرات نفت و گاز ایران تلاش کنند.

بنا براین بیانیه، لغو تحریم های مربوط به امور هسته ای بخش ضروری توافق هسته ای با ایران است.

مقامات دولت آمریکا اعلام کردند، تحریم های مورد نظر با هدف تغییر رفتار ایران روز سه شنبه به جریان می افتد. 

توافق هسته ای ایران و گروه 1+5  بعد از حدود دو سال مذاکرات فشرده بین ایران، آمریکا، بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان و روسیه در سال 2015 به امضا رسید.

ترامپ 18 ثور خروج آمریکا از این توافق را اعلام کرد.این اقدام با انتقادات گسترده جهانی و بویژه دیگر طرف های امضا کننده برجام روبرو شد و این کشورها اعلام کردند که به برجام پایبند بوده و از آن حمایت می کنند.

 

کلیدواژه