روحانی: هدف "ترامپ" ایجاد جنگ روانی در ایران است
(last modified 1397-05-16T03:38:25+00:00 )
اسد 16, 1397 08:08 Asia/Kabul
  • روحانی: هدف

رئیس جمهوری اسلامی ایران، هدف از اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا بویژه پیشنهاد مذاکره با ایران را جنگ روانی ضد ملت ایران و بهره برداری برای انتخابات کنگره آمریکا دانست.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم ایران گفت: هدف «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از طرح برخی اظهارات از جمله آمادگی مذاکره با ایران این است که در این جنگ روانی، مردم ایران را دچار تردید کرده و از آن برای انتخابات کنگره در ماه های آینده استفاده کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا بعد از خروج "برنامه جامع اقدام مشترک" (برجام) در شرایط دشواری قرار گرفته است،تصریح کرد: ترامپ با ارائه پیشنهاد مذاکره با ایران درصدد است ضمن جبران اعتبار ازدست رفته، خود را دوست ملت ایران معرفی کند.

روحانی با اشاره به بی اعتنایی ملت ایران به اظهارات و اقدامات متناقض مسئولان آمریکایی در قبال ایران گفت: تجربه چهار دهه گذشته به ملت ایران آموخته است که آمریکایی ها از هر فرصتی برای ضربه زدن به ملت ایران استفاده کرده اند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود:کسی که ادعا می کند تمایل به مذاکره دارد باید بداند که اولین مبنای مذاکره صداقت است، در حالی که آمریکا بدون مذاکره از تعهدات بین المللی از جمله معاهده پاریس تا تجارت با دیگر کشورها و برجام خارج شده، به همین علت؛ دل بستن به مذاکره با چنین فردی بیهوده است.

روحانی همچنین با تشریح برنامه های دولت ایران برای حل برخی مشکلات پس از اعمال دور جدید تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا ضد ایران در حوزه های مختلف ازجمله اقتصادی،اطمینان داد که دولت تمام توان خود را در کنار قوای دیگر برای مدیریت اقتصاد و حل مشکلات گذاشته است.