قاسمی: هیچ اعتمادی به طرف آمریکایی برای مذاکره وجود ندارد
(last modified 1397-05-16T11:51:05+00:00 )
اسد 16, 1397 16:21 Asia/Kabul
  • قاسمی: هیچ اعتمادی به طرف آمریکایی برای مذاکره وجود ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره آمادگی گفتگو با مسئولان جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های آمریکایی‌ها در ایجاد جنگ روانی گسترده‌ علیه ایران، هیچ اعتماد و اطمینانی به طرف آمریکایی و رئیس جمهوری این کشور وجود ندارد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌که ایران کشور توانمندی است و از گفت‌وگو واهمه ندارد، تصریح کرد: کسی که خودسرانه و یک جانبه از تفاهمی مثل "برنامه جامع اقدام مشترک" (برجام) خارج شده است و هیچ حمایتی هم از شرکای سنتی خود نداشته است چگونه می تواند ادعای مذاکره داشته باشد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اخیرا مدعی شد؛ آمادگی دارد با مقامات جمهوری اسلامی ایران «بدون پیش‌شرط» وارد مذاکره شود.

قاسمی با اشاره به این‌که موضع‌گیری اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد مذاکره با ایران، سردرگمی در بین سران برخی از کشورهای معاند منطقه و رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است، افزود: ترامپ می‌خواهد با این مانور، از رژیم اشغالگر قدس و برخی کشورهای همسوی خود، پول بیشتری بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین در مورد قانون اخیری که در آلمان به تصویب رسیده که به نوعی روند انتقال پول ایران به داخل کشور را سخت می‌کند، اظهار کرد: لابی‌ صهیونیست‌ها در این مدت علیه منافع جمهوری اسلامی ایران و روابط دیرینه دو کشور در آلمان فعال بوده است، در این راستا فشارهایی بر روی بانک مرکزی آلمان وارد و سعی کردند مشکلاتی ایجاد کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران رفتار همه کشورها در این برهه زمانی را مدنظر قرار می‌دهد و رفتار دولت ها در این برهه، معیار و محک خوبی برای همکاری‌های دوجانبه آتی خواهد بود.

کلیدواژه