اسد 18, 1397 08:47 Asia/Kabul
  • لاریجانی: آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به تعهدات خود عمل نمی‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، گفت: آمریکایی‌ها زمان مذاکره خوب حرف می‌زنند اما زمان اجرا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

به گزارش رادیو دری، «علی لاریجانی » رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار «ری یونگ-هو» Ri Yong-ho وزیر امور خارجه کره شمالی در تهران، با بیان اینکه آمریکایی ها به تعهدات خود در توافقنامه ها پایبند نیستند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی سابقه مذاکره با آمریکا را دارد و تعهدات آمریکایی ها نیز در این زمینه مشخص شد، اما آنها هیچ گاه به تعهدات پایبند نبودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: آمریکایی ها زمان مذاکره بسیار خوب حرف می زنند و از آینده ای روشن خبر می دهند، اما زمان اجرا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نمی کنند.

رئیس قوه مقننه ایران، همچنین با بیان اینکه تهران از گسترش همکاری های سیاسی و دوجانبه با پیونگ یانگ استقبال می کند، افزود: جمهوری اسلامی منافع کره شمالی را مقابله با قدرت های ستمگر می داند.

«ری یونگ-هو» نیز با ابراز خرسندی از گسترش روابط میان کره شمالی و ایران از کمک های جمهوری اسلامی ایران به آن کشور در سالهای گذشته قدردانی کرد.

وزیر امورخارجه کره شمالی همچنین با اشاره به مذاکرات اخیر این کشور با آمریکا، گفت: اگرچه کره شمالی برای اجرای تعهدات خود در مذاکره با آمریکا، خلع سلاح را در پیش گرفته است، اما دانش هسته ای خود را حفظ می کند، چون می داند آمریکایی ها دشمنی خود را کنار نمی گذارند.

کلیدواژه