اسد 21, 1397 15:04 Asia/Kabul
  • برگزاری رزمایش‌های مشترک مرزی بین ایران و عراق

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا)، از برگزاری رزمایش‌های مشترک مرزی بین ایران و عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار سرتیپ «قاسم رضایی» روز یکشنبه در هفتمین اجلاس مشترک مرزی ایران و عراق که با حضور «حامد عبدالله ابراهیم الحسینی» فرمانده انتظامی کل عراق در تهران برگزار شد، افزود: برای ارتقاء همکاری‌های امنیتی ایران و عراق، رزمایش‌های مشترک مرزی بین دو کشور برگزار می‌شود.

سرتیپ رضایی، با بیان اینکه روابط خوبی بین ایران و عراق حاکم است، تصریح کرد: هر ساله، نشست‌های مشترک مرزی در ایران و عراق برگزار می‌شود که در این نشست‌ها موضوعات مرزی از جمله ارتقاء امنیت، مقابله با تحرکات اشرار و گروهک‌های تروریستی، تبادل اطلاعات و تجربیات مطرح و در مورد آن‌ها گفت‌وگو می‌شود.

«حامد عبدالله ابراهیم الحسینی»، فرمانده انتظامی کل عراق نیز در این نشست گفت: عراق از سال 2014 تاکنون با مشکلات سختی به خصوص فعالیت و تحرکات گروه های تروریستی چون داعش درگیر بوده که در تمام این مدت، جمهوری اسلامی ایران همواره در همه زمینه ها همراه و کمک رسان عراق بوده است.

ابراهیم الحسینی با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین مرزبانی ایران و عراق وجود دارد، بر تقویت تعاملات مرزی دو جانبه تاکید کرد.

فرمانده انتظامی کل عراق که در صدر هیاتی به تهران سفر کرده است، پیش از این نشست، با سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

کلیدواژه