اسد 22, 1397 08:04 Asia/Kabul
  • دیدار روسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان

روسای جمهوری ایران و جمهوری آدربایجان بر گسترش روابط دوجانبه بین دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردند .

به گزارش ایرنا ؛ «حسن روحانی » روز یک شنبه در حاشیه اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در شهر آکتائو قزاقستان در دیدار «الهام علی‌اف» با تأکید بر اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران برقراری روابط نزدیک‌تر و صمیمی با جمهوری آذربایجان است، گفت ، امروز به واسطه اراده‌ای که وجود دارد شاهد تحول بزرگی در سطح روابط و مناسبات تهران – باکو هستیم.

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان از اشتراکات فرهنگی و دینی ریشه‌دار برخوردارند افزود ،   جمهوری اسلامی ایران، رابطه با جمهوری آذربایجان را فراتر از مناسبات همسایگی، یک رابطه عمیق برادرانه می‌داند و بر این مبنا به دنبال تعمیق هرچه بیشتر روابط دو کشور است.

روحانی با تأکید بر اینکه بدخواهان ایران و جمهوری آذربایجان از نزدیکی روابط دو کشور ناراحت و عصبانی هستند، تصریح کرد: تهران و باکو با افزایش سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌های خود اجازه نخواهند داد، بدخواهان خدشه‌ای در روابط دو کشور ایجاد کنند.

رییس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه کشورش به دنبال افزایش روزافزون سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌ها با ایران است وهیچ‌کس نمی‌تواند در روابط برادرانه دو کشور خدشه ایجاد کند گفت، طی پنج سال اخیر با اعتماد کاملی که دو کشور ایجاد شده، سطح روابط تهران – باکو به بالاترین سطح روابط ارتقاء یافته که با گذشته قابل مقایسه نیست.

الهام علی‌اف با تاکید براینکه باکو همواره در کنار ایران خواهد بود تصریح کرد ،جمهوری آذربایجان بارها تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران را محکوم کرده است و موضع ما در رابطه با ایران منطبق با برادری و حقوق بین‌الملل است.

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر به قزاقستان سفر کرده بود، پس از شرکت و سخنرانی در این اجلاس، شهر آکتائو را به مقصد تهران ترک کرد.

کلیدواژه