بازگشایی مرز خسروی برای زائران اربعین
(last modified 1397-05-23T11:17:22+00:00 )
اسد 23, 1397 15:47 Asia/Kabul
  • بازگشایی مرز خسروی برای زائران اربعین

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران(ناجا) از توافق با دولت عراق برای بازگشایی مرز خسروی در ایام برگزاری مراسم اربعین حسینی خبر داد.

سردار سرتیپ پاسدار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در دیدار «حامد عبدالله ابراهیم الحسینی» فرمانده انتظامی کل عراق در تهران از همکاری دولت عراق برای برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و تسهیل تردد زوار برای شرکت در مراسم اربعین  قدردانی کرد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تعهدات ایران و عراق و مرزبانی دو کشور و مسئولیتهای مشترک گفت: ایران و عراق ۱۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند و به همین دلیل برگزاری نشستهای دوجانبه اجتناب ناپذیر است.
سردار رضایی همچنین با اشاره به ظهور داعش در کشور عراق تاکید کرد: استکبار جهانی فتنه بزرگی را به عراق تحمیل کرد اما ملت این کشور با مشقت فراوان در نهایت فتنه بزرگ آمریکایی، عبری و تکفیری را خنثی کرد.
براساس این گزارش، فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق، توافقنامه همکاری برای مبارزه مشترک با تحرکات اشرار و گروه‌های تروریستی و قاچاقچیان امضاء کردند.
«حامد عبدالله ابراهیم الحسینی»، فرمانده انتظامی کل عراق که در صدر هیاتی به تهران سفر کرده است، تاکنون با سردار سرتیپ «علی عبداللهی» معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرده است.
فرمانده انتظامی کل عراق روز دوشنبه نیز با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و با نثار گل، به مقام شامخ ایشان ادای احترام کرد.

کلیدواژه