اسد 25, 1397 12:44 Asia/Kabul
  • نماینده دائم ایران در وین: اروپایی ها مقابل یکجانبه گرایی آمریکا بایستند

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین گفت: کشورهای اروپایی طرف مذاکرات در برجام باید با حداکثر توان در برابر یکجانبه گرایی آمریکا بایستند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری صدا و سیما، «کاظم غریب آبادی» در دیدار با سفیر و نماینده دائم انگلیس نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین و همچنین سفیر و نماینده دائم این کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: مواضع اصولی انگلیس در حمایت از برجام، نمادی بارز از موفقیت دیپلماسی چندجانبه است.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین، به همکاری های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و گزارش های مدیرکل آژانس مبنی بر پایبندی کامل ایران به تعهداتش در چارچوب برجام اشاره کرد و گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای طرف برجام موظفند، بهره مندی ایران از منافع اقتصادی ناشی از برجام را بدون ایجاد هیچ مانعی فراهم کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت اتخاذ راهبرد جامع از سوی جامعه بین المللی در زمینه مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: هزینه های تحمیل شده بر مردم ایران با جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به اروپا، به نفع کشورهای اروپایی شده است.

نمایندگان دائم انگلیس در وین نیز ضمن تاکید بر سیاست اصولی کشورشان در حمایت از برجام، تاکید کردند: عزم آنان و دیگر شرکای اروپایی، همکاری با ایران برای حفظ و ادامه برجام و منتفع شدن ایران از منافع آن است.

کلیدواژه