اسد 27, 1397 20:39 Asia/Kabul
  • تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع)

در شب شهادت پنجمین ستاره آسمان ایمان و هدایت و نواده بزرگوار رسول خدا(ص) حضرت امام محمد باقر (ع) جهان اسلام بویژه ایران اسلامی یکپارچه سیاهپوش و عزادار است.

فردا یکسنبه 19 اوت 2018 برابر با 28 اسد  و هفتم ذی حجه  1439 قمری سالروز شهادت پیشوای  دانشمند و فاضل مسلمانان امام محمد باقر(ع) است.امام باقر(ع) در دوران نورانی امامت خویش، با وجود شرایط نامساعدی که بر عرصه فرهنگ اسلامی سایه افکنده بود، با تلاشی جدّی و گسترده نهضت بزرگ علمی را طراحی و شاگردان و فقیهان صاحب نام بسیاری را تربیت کردند  تا جایی که این جنبش دامنه دار به بنیان گذاری و تأسیس یک دانشگاه بزرگ و برجسته اسلامی انجامید.

گستردگی علم و دانش حضرت امام محمد باقر (ع) به حدی بود که ایشان را سر آمد روزگار  خود کرده بود و مردم به آن حضرت لقب باقرالعلوم به معنای شکافنده دانش داده بودند.

آن حضرت سرانجام پس از عمری تلاش در میدان بندگی خدا و احیای دین و ترویج علم و خدمات اجتماعی به جامعه اسلامی، در روز هفتم ماه ذی الحجه سال 114 قمری به دستور هشام بن عبدالملک خلیفه وقت مروانی مسموم شد و به شهادت رسید.

مردم مسلمان ایران در شهرهای مختلف این کشور با شرکت در مراسم مذهبی و حضور در مکان های مقدس همچون حرم امام رضا (ع) در شهر مشهد در مصیبت شهادت پنجمین پیشوای مسلمانان سوگواری  می کنند.

 رادیوی دری شهادت این پیشوای بزرگ اسلام را به همه مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت می گوید.