اسد 31, 1397 11:46 Asia/Kabul
  • صالحی: انگلیس، جایگزین آمریکا در کارگروه بازسازی راکتور آب سنگین اراک شد

در کارگروه بهسازی نیروگاه آب سنگین اراک شد که پیش از این با حضور ایران، آمریکا و چین تشکیل شده بود.

«علی اکبر صالحی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا  و سیما، با بیان این‌که تمامی امور هسته‌ای ایران به خوبی پیش می‌رود و هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: باوجود خروج آمریکا از برجام هیچ مشکلی در اکتشاف، تحقیق و توسعه و ساخت نیروگاه‌های جدید وجود ندارد و فعالیت‌هایی همچون تولید دارو و ساخت بیمارستان در حال پیگیری است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، با تاکید بر این‌که بازگشت تحریم‌های یکجانبه آمریکا هیچ تأثیری بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نگذاشته است، گفت: بخش عمده‌ای از پروژه های هسته ای ایران خود اتکا و یا با کشور روسیه در حال انجام است که روسیه نیز به خوبی به تعهدات‌ش عمل کرده است.

وی همچنین از پیشرفت نیروگاه دوم بوشهر خبر داد و افزود: در حال حاضر این نیروگاه جلوتر از برنامه پیش می‌رود و امیدواریم تا شش سال آینده نیروگاه دوم به بهره برداری برسد و دو سال بعد از راه اندازی نیروگاه دوم ، نیروگاه سوم نیز وارد مدار شود.

پیشتر نیز «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، گفته بود: کار بازسازی رآکتور اراک (مرکز ایران) با همکاری چین و انگلیس در حال انجام بوده و خروج آمریکا از برجام، روند بازسازی این رآکتور را متوقف نکرده است.

دبیر: موسوی

کلیدواژه