سنبله 03, 1397 06:13 Asia/Kabul
  • ایران، بمباران زنان و کودکان آواره یمنی را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، جنایت جدید جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در هدف قرار دادن زنان و کودکان آواره یمنی در شهر «الدریهمی» استان الحدیده یمن را محکوم کرد.

جنگنده های متجاوز سعودی، عصر پنجشنبه دو دستگاه خودروی متعلق به آوارگان یمنی را در منطقه «الکوعی» در «الدریهمی»، جنوب استان الحدیده (غرب یمن) هدف قرار دادند که براثر آن 31 کودک و زن یمنی جان باختند.

«بهرام قاسمی» ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت جنگی افزود: هنوز از جنایت سعودی‌ها در بمباران اتوبوس حامل کودکان یمنی در شهر «ضحیان» Dahyan استان صعده که به کشته و زخمی شدن بیش از 130 کودک یمنی منجر شد، زمان زیادی نمی‌گذرد که جهانیان شاهد جنایت جدیدی علیه مردم مظلوم یمن هستند.

قاسمی با اشاره به تداوم کشتار غیر نظامیان یمنی توسط ائتلاف متجاوز سعودی، از مجامع بین المللی و حقوق بشری درخواست کرد: با توجه به جنایات انسانی و تراژدی دردناک و آثار مخرب آن بر صلح و امنیت منطقه و جهان، به هر طریق ممکن مانع از استمرار این جنایات در یمن شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر این‌که کشورهای حامی تسلیحاتی نیروهای متجاوز به یمن، در جنایت به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان یمنی شریک‌ هستند، اظهار کرد: حامیان تسلیحاتی متجاوزان به یمن، باید پاسخگوی سیاست‌ها و نتایج اقدامات خود باشند.

کلیدواژه