ظریف: آمریکایی ها بیشترین تمرکز را روی جنگ روانی گذاشته اند
(last modified 1397-06-04T06:07:19+00:00 )
سنبله 04, 1397 10:37 Asia/Kabul
  • ظریف: آمریکایی ها بیشترین تمرکز را روی جنگ روانی گذاشته اند

 وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکایی ها بیشترین تمرکز را روی جنگ روانی دارند و تلاش آنها افزایش فشار روانی روی ایرانیان و شرکای بین المللی جمهوری اسلامی ایران است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در برنامه ای تلویزیونی با بیان اینکه شرایط امروز با توجه به خروج آمریکا از برجام و فضای روانی که ایجاد شده، بسیار تفاوت کرده است، تصریح کرد: هیچ توافق چندجانبه‌ای تمامی آن چیزی نیست که مد نظر طرفین توافق است،همانطور که آمریکایی‌ها می‌گویند برجام بدترین توافق در تاریخ آنهاست و نتوانسته است همه منافع آنها را تامین کند.
وزیرامورخارجه ایران با بیان اینکه ایران با کشورهای دیگر منطقه تفاوت دارد، افزود:کشورهای منطقه با خرید تسلیحات درصدد تامین امنیت کشورشان هستند، در حالیکه جمهوری اسلامی ایران امنیت، پیشرفت و توسعه خود را وابسته به مردم می‌داند و برای همین هم بوده که 40 سال است همه نوع فشار به این کشور آورده‌اند و این مردم توانسته‌اند در برابر آنها مقاومت کنند. 
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد:​ آمریکاییها تیرشان مقابل نزدیک‌ترین متحدانشان به سنگ خورده است و سراغ شرکت‌ها می‌روند و آنها را رسماً تهدید می‌کنند؛ یعنی با ایجاد فضای روانی می خواهند شرایط را عوض کنند.
ظریف افزود: واقعیت بین الملل این است که آمریکا، عربستان، اسرائیل همه قوانین را نقض می کنند و این به معنی سازوکار فشار است که کشوری مثل آمریکا در برابر نزدیکترین متحد خود از جمله کانادا که با ایران رابطه ای ندارد، ایستاده است.
وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد: از زمانی که «دونالد ترامپ» از برجام خارج شد، آمریکایی‌ها به اهدافی که می خواستند نرسیدند و به برخی اقدامات از جمله درخواست های مکرر برای مذاکره و تشکیل گروه اقدام ایران روی آوردند.

 

کلیدواژه