سنبله 04, 1397 12:30 Asia/Kabul
  •  ۲ کشته و ۳۱۰ مصدوم؛ آخرین آمار زلزله «تازه آباد» کرمانشاه

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه در غرب ایران اعلام کرد: وقوع زلزله در شهر «تازه آباد»، مرکز شهرستان «ثلاث باباجانی» کرمانشاه، ۲ کشته و ۳۱۰ مصدوم بر جای گذاشته است.

زلزله ای به بزرگی پنج و نُه دهم ( 9 / 5) درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد امروز (یکشنبه) حوالی تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «صائب مدرسی» رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه افزود: ۱۸ نفر از این مصدومان به دلیل آسیب دیدگی شدید، به مراکز درمانی کرمانشاه منتقل شده اند.

مدرسی تصریح کرد: یکی از جان باختگان این زلزله پیرمردی ۷۰ ساله است که بر اثر سکته قلبی جان باخت و دیگری خانمی باردار است که بر اثر استرس وارد آمده و افت فشارخون  جان خود را از دست داد.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور ایران فردا(دوشنبه) برای بررسی وضعیت زلزله زدگان و شرایط استان کرمانشاه و مناطق آسیب دیده، به این استان سفر می کند.

21 عقرب 1396 نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی هفت و سه دهم ریشتر، مناطق مختلف غرب ایران به ویژه استان کرمانشاه را لرزاند که بر اثر آن، 483 نفر جان باختند و بیش از 12 هزار نفر نیز زخمی شدند.

 

کلیدواژه