گفت و گوی تلفنی روحانی و امیر قطر
(last modified 1397-06-04T10:59:53+00:00 )
سنبله 04, 1397 15:29 Asia/Kabul
  • گفت و گوی تلفنی روحانی و امیر قطر

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با امیر قطر تاکید کرد: زمینه ها و ظرفیت های بسیار برای گسترش همکاری ها در عرصه سیاسی و اقتصادی میان ایران و قطر وجود دارد و هیچ مانعی در مسیر تقویت این همکاری ها نیست.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در گفت و گوی تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» TAMIM bin Hamad Al Thani امیر قطر تلاش برای تسهیل فعالیت بازرگانان و سرمایه گذاران دو کشور  را ضروری خواند و گفت: تقویت همکاری های بندری و دریایی و ایجاد یک خط کشتیرانی مشترک می تواند به تجارت دو کشور بسیار کمک کند.
روحانی با اشاره به توانمندی شرکتهای ایرانی برای اجرای پروژه های عمرانی در عرصه های مختلف افزود: شرکتهای ایرانی برای صدور خدمات فنی و مهندسی بویژه مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی قطر برای مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2022  میلادی، کاملا آمادگی دارند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه تردیدی نیست با اراده دو دولت، روابط تهران - دوحه در مسیر منافع دو ملت بیش از پیش توسعه و تعمیق خواهد یافت، به قانون شکنی آمریکا و نقض برجام اشاره کرد و از مواضع سیاسی برخی کشورها همچون قطر در حمایت از برجام و مقابله با تحریمهای غیرقانونی آمریکا قدردانی کرد.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی نیز با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور در بخش‌های مختلف و تقدیر از مواضع سازنده ایران در رابطه با بحران قطر گفت: با انسجام مردم قطر و همکاری و همیاری کشورهای دوست و همسایه بویژه ایران، قطر از  محاصره ظالمانه و مشکلات ناشی از آن گذر کرد.
امیر قطر همچنین با تاکید بر اینکه کشورش مخالف نقض برجام است، افزود: دولت قطر همواره به دنبال تحکیم هر چه بیشتر روابطش با تهران بوده است و از راه حل‌های مسالمت‌آمیز برای حل و فصل مشکلات سیاسی حمایت می‌کند.

کلیدواژه