سنبله 05, 1397 16:46 Asia/Kabul
  • ایران در بازسازی نظامی سوریه مشارکت می‌کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با اشاره به توافق‌نامه همکاری‌ دفاعی ایران و سوریه گفت: این توافق‌نامه شامل بازسازی ارتش و صنایع دفاعی سوریه برای قدرت یافتن دوباره این کشور است و ایران نیز در این زمینه مشارکت خواهد کرد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و «علی ایوب» وزیر دفاع سوریه روز یکشنبه پس از مذاکرات دوجانبه و دیدار با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، سند توافق‌نامه همکاری‌ دفاعی بین دو کشور را امضاء کردند.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز دوشنبه در گفت گو با شبکه تلویزیونی «المیادین» تاکید کرد: ایران تمایل دارد، روابط دوستانه و برادرانه با همسایگان خود و کشورهای منطقه داشته باشد، زیرا امنیت منطقه فقط با همکاری و مشارکت این کشورها محقق می‌شود. 

سرتیپ حاتمی افزود: امنیت منطقه نمی‌تواند توسط کشورهای خارجی که هیچ ارتباطی با منطقه ندارند، تامین شود و کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر نباید اجازه دهند که دیگران در امور منطقه دخالت کنند و وارد مسابقه تسلیحاتی با یکدیگر شوند.

وزیر دفاع ایران همچنین با بیان این‌که حزب‌الله لبنان سابقه درخشانی در مواجهه با اشغالگران و دفاع از لبنان دارد، تصریح کرد: حزب الله امروز در عرصه سیاسی و دفاعی بسیار قدرتمند است و نقش بسیار موثری در لبنان دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته (یکشنبه) در صدر هیاتی نظامی، برای سفری دو روزه وارد سوریه شد و با «بشار اسد» رئیس جمهوری و «علی ایوب» وزیر دفاع سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

 

کلیدواژه