سنبله 08, 1397 14:29 Asia/Kabul
  • انتخاب ایران به ریاست کمیته اطلاعات و فنآوری اسکاپ

ایران به ریاست دومین کمیته اطلاعات، فناوری ارتباطات، علوم، تکنولوژی و نوآوری وابسته به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه «اسکاپ» ESCAP انتخاب شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «پیمان صالحی» معاون نوع آوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران، ریاست این اجلاس را که تا فردا (جمعه) 31 اوت در بانکوک پایتخت تایلند ادامه خواهد داشت، برعهده دارد.

کمیته اطلاعات و فنآوری «اسکاپ» که از روز گذشته (چهارشنبه) فعالیت خود را آغاز کرده، وظیفه دارد استفاده مطلوب از تکنولوژی های نوین را برای نیل به اهداف توسعه پایدار مورد بررسی قرار دهد.

این کمیته همچنین پس از جمع بندی راهکارهای مشخص و قابل اجرا در کشورها، را برای تصویب نهایی به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسه «اسکاپ» ارائه خواهد کرد.

کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه «اسکاپ» از جمله سازمان های وابسته به «اکوسوک» ECOSOC بوده که با هدف مقابله به چالش های عمده در کشورهای حوزه آسیا و پاسیفیک در سال 1947 تاسیس شده است. مقر این سازمان با 53 عضو در بانکوک قرار دارد. 

جمهوری اسلامی ایران 13 ژوئن 2018 با رای 175 کشور عضو سازمان ملل متحد، از ابتدای سال 2019 میلادی به مدت سه سال به عضویت شورای اقتصادی و اجتماعی این سازمان «اکوسوک» درآمد.

کلیدواژه