ظریف: ایران، خواهان بهترین روابط با پاکستان است
(last modified 1397-06-09T07:49:58+00:00 )
سنبله 09, 1397 12:19 Asia/Kabul
  • ظریف: ایران، خواهان بهترین روابط با پاکستان است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس مجلس ملی پاکستان گفت: ایران، بهترین و مستحکم ترین روابط را با پاکستان خواستار است.

به گزارش ایرنا؛ «محمدجواد ظریف» شامگاه پنجشنبه در دیدار با «اسد قیصر» با تمجید از اقدامات پاکستان در مبارزه با تروریسم، گفت: ایران، پاکستان را شریکی برای پایداری صلح در منطقه می داند.

ظریف ابراز امیدواری کرد؛ در دولت جدید پاکستان به  نخست وزیری «عمران خان»، مناسبات دوستانه و صمیمی ایران و پاکستان بیش از پیش گسترش یابد.

«اسد قیصر» رئیس مجلس ملی پاکستان نیز در این دیدار گفت: پاکستان به تقویت اتحاد امت اسلام اعتقاد راسخ دارد و در این خصوص، جایگاه جمهوری اسلامی ایران را حائز اهمیت می داند.

در این دیدار که نخستین دیدار خارجی رییس جدید مجلس ملی پاکستان پس از انتخابات پارلمانی اخیر محسوب می شود، دوطرف بر توسعه همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به ویژه در زمینه های اقتصادی، همکاری های پارلمانی از جمله تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان و مقابله با چالش های مشترک نظیر افراط گرایی و تروریسم تاکید کردند.

«محمدجواد ظریف» عصر پنجشنبه در صدر هیاتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات دولت جدید پاکستان و به منظور توسعه و گسترش همکاری‌های دو کشور وارد اسلام آباد شد.

ظریف در این سفر دو روزه با مقامات عالی‌رتبه این کشور از جمله «عمران خان» نخست‌ وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

دیدار با رئیس مجلس سنا،‌ وزیر خارجه، فرمانده کل ارتش و وزیر اقتصاد و دارایی پاکستان از دیگر برنامه‌های سفر ظریف به اسلام‌آباد است.

کلیدواژه