سنبله 29, 1395 08:34 Asia/Kabul
  • سردار سلامی: اقدامات سپاه در دفاع از امنیت ملی، تحریک آمیز نیست

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقدامات سپاه در دفاع از امنیت ملی، تحریک آمیز نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به همه جهان اعلام می کنیم که برای دفاع از حریم امنیت ملی، آب های سرزمینی و صیانت دریایی، همه اقدامات را انجام می دهیم اما این اقدامات، تحریک آمیز نیست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار حسین سلامی شامگاه یکشنبه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: دفاع وظیفه حرفه ای ماست و نیروهای سپاه موظفند حرکت همه ناوها را در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رصد کنند.

وی گفت: قدرت بازدارندگی کشورمان به حدی است که دشمنان به ویژه آمریکایی ها همواره با احتیاط و احترام و از روی دلهره و اضطراب با آن برخورد می کنند.

سردار سلامی افزود: آمریکایی ها و صهیونیست ها در 38 سال گذشته به 14 کشور اسلامی حمله کردند و 12 جنگ را در منطقه راه انداختند و اگر ما قدرت بازدارندگی و دفاعی نداشتیم آمریکایی ها این گونه با ما رفتار نمی کردند.

وی گفت: اگر قدرت دفاعی نداشتیم آمریکایی ها برای موضوع هسته ای از دریا، زمین و هوا به روی کاغذ و پشت میز نمی رفتند و مسیر دیپلماسی را انتخاب نمی کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: در هر نقطه ای که بخواهیم با هر شکل ممکن در هر سطحی، هر زمان، هر مکان، با هر شدت دلخواه و قدرت تخریبی و در سطح تهدید دشمن، منافع آن را هدف قرار می دهیم.

سردار سلامی با بیان اینکه ذهن دشمن با واقعیت های قدرت دفاعی ما آشناست افزود: برای اینکه محاسبه های دشمن نادرست نباشد، تا حد ممکن بخش هایی از نمادهای قدرت دفاعی را نشان داده ایم، البته بخش های ناپیدای قدرت نظامی ما همواره بسیار بیشتر از بخش های آشکار آن است.

سردار سلامی افزود: آنقدر قدرت سازی کرده که دشمنان را به بازدارندگی رسانده ایم و آنها می دانند که باید با این حقیقت زندگی کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت و ایمان را مهمترین مؤلفه های قدرت ایران خواند و افزود: زمانی که این مؤلفه ها به هم متصل هستند هیچ خطری ایران را تهدید نمی کند.

 

کلیدواژه