سنبله 09, 1397 13:27 Asia/Kabul
  • پاسخ تهران به پاریس؛ برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: برنامه موشکی ایران، برنامه دفاعی، بومی، مشروع و برای حفظ و حراست از کیان کشور و مردم ایران است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

«بهرام قاسمی» روز جمعه در واکنش به اظهارات اخیر «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها مواضع روشن و شفاف خود را درخصوص نگرانی های بی مورد و ناشی از برداشت های نادرست و از سر ناآگاهی برخی کشورها اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: مذاکرات برجام، نشان دهنده حسن نیت و پایبندی ایران به اصل گفتگو و تلاش در جهت بهره گیری از روش های منطقی و مسالمت آمیز بود که با خروج یکجانبه یکی از مدعیان زیاده جو، دیگران کارنامه غیرقابل قبولی از خود بجای گذاشته اند. 

وی اظهار کرد: دولتمردان اروپایی تاکنون نتوانسته اند تضمین های لازم و کافی برای حفظ برجام ارائه کنند، که دلیل، ضرورت و اعتمادی برای مذاکره آن هم برای موضوعات غیرقابل مذاکره، باقی نمانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: وزیر امور خارجه فرانسه می داند، آنها براساس تفاهمات قبلی، گریزی برای انجام تعهدات شان ندارند و ایران نیز تا عدم انجام تمامی تعهدات غرب، به آنان بی اعتماد است.

قاسمی تاکید کرد: سیاست منطقه ای ایران در راستای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است و اگر چنین مبارزه ای خوشایند برخی کشورهای تنش زا و بحران ساز نیست، آنان می توانند سیاست های خود را اصلاح کنند.

وزیر امور خارجه فرانسه، روز چهارشنبه با ادعای حفظ برجام، گفته بود: ایران باید درباره برنامه‌ موشک‌های بالستیک، فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه هسته‌ای خود پس از سال ۲۰۲۵  با غرب گفت‌وگو کند.

کلیدواژه