سنبله 10, 1397 16:22 Asia/Kabul
  • لاریجانی: ایران به توانمندی اروپا برای انجام تعهدات هسته‌ای تردید دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: با وجود تردیدهای جدی در توانمندی اروپایی‌ها و نحوه تصمیم گیری آنها، ایران پذیرفت که دوره ای برای گفت وگو درباره مسئله هسته ای تعیین کند تا توانمندی و تعلق خاطر سیاسی آنها برای حل موضوع آزموده شود.

به گزارش  خبرگزاری مهر؛ «علی لاریجانی» روز شنبه افزود: ایران حق داشت بعد از خروج آمریکا از برجام از این توافق خارج شود و فعالیت‌های خود را همچون گذشته از سر بگیرد اما چند تن از سران اروپایی با مقام های ایرانی تماس گرفتند و گفتند، از توافق خارج نشوید تا اروپا شرایط را به نحوی که تهران خسارتی نبیند، فراهم کند.

لاریجانی همچنین با اشاره به زیاده خواهی کشورهای غربی از ایران در قبال فعالیت‌های هسته ای تصریح کرد: ایران براساس گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی در عمل به تعهداتش، متعهدانه عمل کرده است.

 ایران و اروپا گفت و گوهایی را به منظور حفظ برجام پس از خروج آمریکا از این توافق بین المللی آغاز کرده اند؛ اروپا در جریان این مذاکرات متعهد شد بسته ای حمایتی در چارچوب برجام و برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران به تهران ارائه کند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است انتظار دارد بسته ارائه شده از سوی کشورهای اروپایی حقوق مردم ایران از برجام را تضمین کند.

 

کلیدواژه