سنبله 11, 1397 10:03 Asia/Kabul
  •  تهران؛ میزبان مدیران ارشد خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از برگزاری چهل و سومین نشست هیات اجرایی خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه با حضور مدیران ارشد بیش از 20 کشور جهان، از فردا (دوشنبه) در تهران خبر داد.

«سیدضیاء هاشمی» مدیر عامل ایرنا در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما، گفت: در اجلاس تهران تعداد قابل توجهی از مدیران عامل و مدیران ارشد خبرگزاری های منطقه ای و بین المللی حضور دارند و استقبال برای حضور در این اجلاس خوب و چشم گیر بوده است.

به گفته مدیر عامل ایرنا، در اجلاس تهران، مدیران عامل و مدیران ارشد خبرگزاری‌ها از­ کشورهای روسیه، ​جمهوری آذربایجان، چین، قطر، ترکیه، عمان، مغولستان، کره جنوبی، قزاقستان،​ ژاپن، ویتنام، اندونزی، مالزی، عراق، سوریه ، لبنان، بلغارستان ­(رئیس اتحادیه جهانی خبرگزاری ها) و خبرگزاری مهر و ایرنا حضور دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: چهل و سومین نشست هیات اجرایی خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه، فرصتی برای آشنایی رسانه ها و مدیران ارشد خبرگزاری های دیگر کشورها، از وضعیت و ظرفیت های جامعه ایران باشد.

پیش از این هم، پنجمین نشست هیات اجرایی خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه در سال 1985، دهمین مجمع عمومی و هجدمین نشست اجرایی در سال 1997 و بیست هشتمین نشست هیات خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه در سال 2006 در تهران برگزار شده است.

اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (او آنا) سال ۱۹۶۱ با هدف تسهیل اطلاع رسانی و تبادل اخبار و اطلاعات­ میان کشور‌های منطقه تاسیس شد و هم اکنون ۴۴ خبرگزاری از ۳۵ کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه عضو این اتحادیه هستند.

 

کلیدواژه