قاسمی: اروپا پیشنهادهای عملی دارای ضمانت‌ اجرایی ارائه کند
(last modified 1397-06-11T10:49:59+00:00 )
سنبله 11, 1397 15:19 Asia/Kabul
  • قاسمی: اروپا پیشنهادهای عملی دارای ضمانت‌ اجرایی ارائه کند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: طرف های اروپایی برجام، پیشنهادهای عملی دارای ضمانت‌ اجرایی به ایران ارائه نداده اند.

«بهرام قاسمی» روز یکشنبه درباره آخرین روند مذاکرات ایران با اتحادیه اروپا در ارتباط با برجام افزود: تهران منتظر است از شرکای غربی برجام پیشنهادهای عملی دریافت کند که از ضمانت‌های لازم اجرایی برخوردار باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با بیان این‌که مذاکرات ایران و اروپا درباره برجام ادامه دارد، تاکید کرد: پیشنهادهای اروپا تاکنون کافی نبوده و ایران هنوز ضمانت‌ها و تعهدات لازم و عملی را دریافت نکرده است.

قاسمی همچنین در مراسم رونمایی از سایت زبان "مالایی" خبرگزاری قدس در تهران گفت: اطلاع رسانی و انتقال اخبار صحیح در دنیای امروز کار رسانه را با دشواری مواجه کرده است اما تنوع ابزار اطلاع رسانی در بیان حقایق کمک شایانی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی سایت زبان مالایی، اقدامی راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ملت مالایی زبان در جنوب شرق آسیا از اهداف رسانه‌های غربی هستند که با راه‌اندازی سایتی به این زبان، می‌توان توطئه رسانه‌های غربی را خنثی کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به این‌که جنوب شرق آسیا محلی برای جذب نیرو برای گروه‌های تروریستی است، افزود: کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان هزینه‌های زیادی در حوزه جذب تروریست از منطقه جنوب شرق آسیا انجام داده اند که با ورود به این حوزه و تنویر افکار عمومی این منطقه می‌توان مانع افزایش گروه‌های تروریستی شد.

کلیدواژه