سنبله 12, 1397 16:27 Asia/Kabul
  • رایزنی ظریف با نخست وزیر و وزیر امورخارجه سوریه در دمشق

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دمشق سفر کرده است با نخست وزیر و وزیر امورخارجه سوریه دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای گفت و گو کرد.

«محمد جواد ظریف» روز دوشنبه در دیدار با «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه ، پیروزی های اخیر جبهه مقاومت را تبریک گفت و اظهار کرد: مردم و دولت سوریه بدنبال این پیروزی ها به سمت بازسازی کشور خود حرکت خواهند کرد.

وزیر خارجه ایران، ضمن استقبال از برگزاری نمایشگاه بازسازی دمشق، آن را نشانه و اراده قوی شروع بازسازی سوریه توصیف کرد.

«عماد خمیس» نخست وزیر سوریه نیز ضمن قدردانی از حمایت های ایران از کشورش، گفت: با مشارکت و همکاری کشورهای دوست بویژه جمهوری اسلامی ایران و روسیه و شرکت های خصوصی این کشورها، بازسازی سوریه را دنبال خواهیم کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین در دیدار با «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با گروههای تروریستی تاکید کرد.

ظریف همچنین با تشریح فعالیت های نشست آستانه برای پیگیری روند سیاسی در سوریه، برگزاری اجلاس رئیسان جمهوری سه کشور ایران ، روسیه و ترکیه در تهران را در همین راستا بر شمرد.

«ولید معلم» نیز ضمن قدردانی از حمایت  های جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با گروههای تروریستی خواهان ادامه حمایت های جمهوری اسلامی ایران شد.

دو طرف همچنین در این دیدار در خصوص موضوعات دوجانبه و آخرین تحولات سوریه، موضوعات منطقه ای، تاکید بر ادامه و تقویت روند آستانه، افزایش همکاری های اقتصادی و مشارکت شرکت های ایرانی در بازسازی سوریه گفت و گو کردند.

ظریف امروز (دوشنبه ) وارد دمشق پایتخت سوریه شد. وزیر امور خارجه ایران قرار است با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه نیز دیدار و گفت و گو کند.

 

کلیدواژه