سنبله 13, 1397 15:33 Asia/Kabul
  • لزوم هماهنگی کشورهای جهان با ایران در مبارزه با مواد مخدر

معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: تمامی کشورهایی که از تلاش‌های ایران در مبارزه با مواد مخدر نفع می‌برند، موظفند کمک‌های فنی و مالی در اختیار تهران قرار دهند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا؛ «غلامحسین دهقانی» که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با قاچاق تسلیحات و تروریسم بین‌المللی به مسکو سفر کرده است، در دیدار با «یوری فدوتوف» Yuri Fedotov معاون دبیر کل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه گذشته در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار داشته و شهدای زیادی را در این راه تقدیم کرده است.

دهقانی با اشاره به اقدامات ایران در زمینه مبارزه با جرایم فراملی سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر، بر ارتباط تنگاتنگ این پدیده با تروریسم تاکید کرد و افزود: امروزه بویژه در منطقه غرب آسیا، یکی از منابع اصلی مالی تروریست ها قاچاق مواد مخدر است.

«یوری فدوتوف» نیز در این دیدار ضمن تایید نگرانی‌های ایران در مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: سازمان ملل متحد برای توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در منطقه و خارج از آن، آمادگی دارد.

معاون دبیر کل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد، همچنین بر لزوم برخورد با تروریست‌ها از طریق کشورهای منطقه تاکید کرد.

کنفرانس بین‌المللی مبارزه با قاچاق تسلیحات و تروریسم بین‌المللی از روز گذشته (دوشنبه) با هدف بررسی راه‌های جلوگیری از انتقال هرگونه تسلیحات به سازمان‌های تروریستی، به مدت دو روز در مسکو آغاز به‌کار کرد.

کلیدواژه