سنبله 29, 1395 08:50 Asia/Kabul
  •  دیدار روحانی با معاون رئیس جمهور اندونزی

 " حسن روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در حاشیه اجلاس سران عدم تعهد در ونزوئلا با معاون رئیس جمهوری اندونزی، دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار محمد یوسف کلا معاون رییس جمهور اندونزی، با تاکید بر ضرورت وحدت و یکپارچگی جهان اسلام ، گفت: سازمان همکاریهای اسلامی و جنبش عدم تعهد به عنوان دو سازمان مهم بین المللی باید در مقطع حساس و تاریخی کنونی، وظایف و رسالت اصلی خود را به درستی ایفا کرده و در تحولات موجود مؤثرتر باشند.

به گزارش ایرنا، روحانی لزوم تقویت و حفظ وحدت دنیای اسلام را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: قدرت های سلطه گر به دنبال ایجاد تنش و درگیری در بخش های مختلف جهان اسلام هستند، لذا باید در مقابل اینگونه تحرکات هوشیار بود و با تفکر خشونت و افراط گری در جوامع اسلامی مقابله کرد.

رئیس جمهوری ایران با یادآوری روابط برادرانه و نزدیک بین تهران – جاکارتا، اظهار داشت: دو کشور از مواضع سیاسی و منطقه ای بسیار نزدیکی با یکدیگر برخوردار هستند و ضرورت دارد سطح همکاری ها و هماهنگی های خود را بیش از گذشته ارتقاء دهند.

روحانی با اشاره به دیدارها و توافقات خود با رییس جمهور اندونزی، اجرای کامل توافقات و توسعه روابط بانکی و همکاریهای اقتصادی و صنعتی را به نفع دو ملت و توسعه جهان اسلام ارزیابی کرد و گفت: تهران محدودیتی برای همکاری با جاکارتا ندارد.

محمد یوسف کلا معاون رییس جمهور اندونزی نیز در این دیدار خاطر نشان کرد: تهران و جاکارتا در کنار تلاش برای توسعه سطح روابط خود در زمینه های مختلف، می توانند در عرصه برقراری ثبات و امنیت در دنیای اسلام نیز همکاری های سازنده ای با یکدیگر داشته باشند و تلاش سلطه گران برای ایجاد نزاع و تنش در کشورهای مختلف اسلامی را ناکام بگذارند.

کلیدواژه