تاکید ایران بر ضرورت مبارزه با منشاء تروریسم و انتقال سلاح به تروریست ها
(last modified 1397-06-14T11:04:38+00:00 )
سنبله 14, 1397 15:34 Asia/Kabul
  •  تاکید ایران بر ضرورت مبارزه با منشاء تروریسم و انتقال سلاح به تروریست ها

معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت ریشه کنی ایدئولوژی تنفر و وحشت آفرینی به عنوان منشاء تروریسم و مبارزه با انتقال سلاح به تروریست ها تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری صداوسیما؛ «غلامحسین دهقانی» در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با قاچاق تسلیحات و تروریسم در مسکو، گفت: گسترش تروریسم و افراط گرایی از طریق انتقال مبالغ عظیمی پول و اسلحه به گروههای تروریستی توسط حامیان آنها در داخل و خارج از منطقه، تسهیل شد و با وجود ضرباتی که بر ترویست ها وارد شد، آنان همچنان به جنایات خود ادامه می دهند.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران، افزود: با توجه به خطر جدی تروریسم جهانی، اتخاذ رویکردی منسجم برای غلبه بر تهدیدات و همچنین قطع دستیابی تروریست ها به تسلیحات، نیازی فوری است.

وی، درباره استفاده تروریست ها از اینترنت و فضای مجازی برای تسهیل دستیابی به سلاح هشدار داد و بر انجام اقدامات جمعی و مؤثر بین المللی علیه دسترسی تروریست ها به سلاح در عرصه سایبری تاکید کرد.

دهقانی، تبادل اطلاعات و استفاده از تجارب موفق کشورها در زمینه پیشگیری، بازدارندگی، تحقیق و بررسی و تعقیب قاچاق سلاح را از جمله عوامل تاثیرگذار در زمینه مبارزه با تروریسم دانست.

معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به نقش برجسته تهران در مبارزه با تروریسم، مشارکت ایران در شکست تروریست ها در کشورهای عراق و سوریه را از افتخارات جمهوری اسلامی عنوان کرد.

کنفرانس بین‌المللی مبارزه با قاچاق تسلیحات و تروریسم با حضور هیأت‌هایی از 21 کشور، 11 نهاد بین‌المللی و همچنین سازمان ملل در مسکو برگزار ‌شد.

 

کلیدواژه