ایران: آمریکا به‌دنبال سوءاستفاده از شورای امنیت است
(last modified Thu, 06 Sep 2018 05:58:33 GMT )
سنبله 15, 1397 10:28 Asia/Kabul
  • ایران: آمریکا به‌دنبال سوءاستفاده از شورای امنیت است

نمایندگی ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا به‌عنوان بزرگترین نقض‌کننده قوانین بین‌المللی، از شورای امنیت برای پیشبرد طرح‌های یکجانبه خود سوء‌استفاده می‌کند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه در واکنش به سخنان «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در این نهاد بین‌المللی درباره نشست آتی شورای امنیت با موضوع ایران تصریح کرد: آمریکا با سوء‌استفاده از موقعیت عضویت دائمی شورای امنیت و به‌عنوان رئیس دوره‌ای آن، به دنبال تحمیل تصمیم یکجانبه بر این نهاد است که این اقدام، اعمال زور، ارعاب و قلدری در روابط بین‌الملل محسوب می‌شود.

در بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل آمده است: نشست شورای امنیت درباره ایران، تصمیمی مخالف اهداف و مقررات منشور سازمان ملل است و این تصمیم غیرمسئولانه، اعتماد و اطمینان به سازمان ملل متحد و اعتبار شورای امنیت را بیش از گذشته، تضعیف خواهد کرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در بیانیه خود تاکید کرده است: درحالی که اشغال فلسطین عامل اصلی همه مناقشات در خاورمیانه است، آمریکا همچنان طرفدار اصلی رژیم اشغالگر و سیاست‌های غیرقابل انکار آن بوده است و از سیاست‌های سرکوب‌گرانه رژیم صهیونیستی، پشتیبانی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: با وجود حمایت طولانی‌مدت و قاطع بین‌المللی برای تحقق حقوق انکارناپذیر مردم فلسطین، آمریکا تنها کشوری است که همچنان مانع از اجرای تعهدهای شورای امنیت برای پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین می‌شود. 

نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به خاطر سیاست خروج از نهادها و توافق‌نامه‌های بین‌المللی، «دولتی بدنام» نامید و اعلام کرد: این دولت، اکنون با جنجال‌برانگیزی درباره تعهدهای بین‌المللی کشورهای دیگر سخن می‌گوید.

کلیدواژه