جابری انصاری خبر داد: نهایی شدن بیانیه پایانی نشست سه جانبه تهران
(last modified 1397-06-16T06:10:39+00:00 )
سنبله 16, 1397 10:40 Asia/Kabul
  • جابری انصاری خبر داد: نهایی شدن بیانیه پایانی نشست سه جانبه تهران

دستیار ارشد وزیر امورخارجه ایران در امور ویژه سیاسی از نهایی شدن بیانیه پایانی سومین نشست سه جانبه روسیه، ­ترکیه و ایران درباره سوریه، در تهران خبر داد.

نشست سه جانبه رئیسان جمهوری ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه،امروز (جمعه)، هفتم سپتامبر، در تهران برگزار می شود.
«صادق حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر امورخارجه ایران در امور ویژه سیاسی شامگاه پنج‌شنبه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو تلویزیون ایران افزود: نشست تهران در زمانی برگزار می‌شود که بخش‌های عمده‌ای از خاک سوریه از وجود تروریست‌ها پاک شده و حضور تروریست‌ها فقط در استان "ادلب" این کشور باقی مانده است، ضمن اینکه دولت آمریکا هر سه کشور شرکت کننده در این نشست را هدف گرفته و تحریم کرده است.
جابری انصاری با بیان اینکه نشست تهران از نظر موضوعات مرتبط با سوریه، سندی را در پی خواهد داشت که به عنوان بیانیه پایانی این نشست است، افزود: در گفت و گو‌هایی که هیئت‌های سه کشور در سطح نمایندگان ارشد در تهران داشتند، این سند نهایی شد و در صورت تایید رئیسان  جمهوری این سه کشور به عنوان سند اجلاس تهران منتشر خواهد شد.
به گفته دستیار ارشد وزیر امورخارجه ایران در امور ویژه سیاسی، سند تهران تقریبا همه موضوعات فعلی مرتبط با تحولات سوریه و تلاش‌هایی که در روند آستانه و صلح سوریه تاکنون توسط سه کشور ایران، روسیه و ترکیه انجام شده را در بر خواهد داشت.
جابری انصاری، تاکید بر ادامه رویارویی با تروریسم، بازگشت آوارگان و تاکید بر ضروت ساماندهی آن‌ها وهمچنین موضوع بازداشت شدگان و مفقودان جنگ سوریه را از موضوعات مطرح در سند تهران عنوان کرد و افزود:کمیته خاصی برای رسیدگی به این موضوع و تسهیل تبادل به نام " کمیته تبادل" ایجاد شده است.

کلیدواژه