تاکید روحانی و پوتین بر گسترش همکاری‌های ایران و روسیه
(last modified 1397-06-17T03:51:27+00:00 )
سنبله 17, 1397 08:21 Asia/Kabul
  • تاکید روحانی و پوتین بر گسترش همکاری‌های ایران و روسیه

رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهوری روسیه در حاشیه اجلاس سه جانبه تهران با یکدیگر دیدار و بر ضرورت توسعه، تعمیق و تحکیم روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تهران- مسکو تاکید کردند.

«حسن روحانی» عصر جمعه در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، با اشاره به روابط دوستانه و رو به گسترش دوکشور به‌ویژه در سال‌های اخیر، اظهار کرد: خوشبختانه مناسبات و همکاری‌های ایران و روسیه درچارچوب روابط راهبردی دو کشور بوده و امروز اعتماد و اطمینان دو دولت برای توسعه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در تاریخ روابط آنان بی‌سابقه است.

رئیس جمهوری ایران با ابراز خرسندی از برگزاری موفق سومین اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه درچارچوب روند آستانه درباره بحران سوریه، گفت: شاید چند سال پیش هیچ سیاست‌مداری باور نمی‌کرد که این سه کشور بتوانند درباره معضلی منطقه‌ای چنین نقش‌آفرینی موثر و مثبتی داشته باشند.

روحانی همچنین با تجلیل از نقش روسیه در به ثمر نشستن و پایداری برجام، گفت: به‌رغم خروج غیرقانونی و یک‌طرفه آمریکا از این توافق، امیدواریم سایر طرف‌ها از آن قاطعانه و عملا حمایت کرده و تعهداتشان را کامل اجرا کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز در این دیدار با تقدیر از میهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران و برگزاری شایسته اجلاس سه جانبه تهران، مناسبات و همکاری‌های تهران- مسکو را در بخش‌های مختلف تجاری، اقتصادی، کشاورزی، انرژی، هسته‌ای و زیرساختی، مثبت ارزیابی کرد.

رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر لزوم حفظ و پایداری برجام و پایبندی طرف‌ها بر تعهداتشان، افزود: روسیه به‌دنبال رایزنی با طرف‌های برجام برای یافتن راه‌های حفظ و توسعه روابط اقتصادی با ایران درچارچوب برجام است و این گفت وگوها را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌های بانکی دو کشور و انجام مبادلات تجاری با استفاده از پول‌های ملی، اظهار کرد: شرکت‌های روسی به هیچ عنوان از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ایران صرف‌نظر نخواهند کرد.

کلیدواژه