سنبله 17, 1397 14:22 Asia/Kabul
  • سرتیپ حاتمی: روابط دفاعی در صدر همکاری‌های ایران و چین است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط همه جانبه ایران و چین در ابعاد مختلف، گفت: روابط دفاعی در صدر همکاری‌های دو کشور است.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» که به دعوت همتای چینی خود و به منظور توسعه همکاری‌های نظامی و اقتصادی به چین سفر کرده است روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در پکن تصریح کرد: در دیدار با مقامات نظامی چین بر روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی از جمله نقض مکرر قوانین، اصول و هنجارهای بین المللی از سوی آمریکا که همه جهان در مورد آن نگران است، گفت و گو شد.

وزیر دفاع ایران افزود: چین و ایران نسبت به شرایط منطقه به ویژه بحران‌آفرینی‌های آمریکا در جنوب شرق و غرب آسیا نگران هستند و در این سفر هماهنگی‌های لازم با یکدیگر انجام گرفته است.

امیر حاتمی با اشاره به روابط تاریخی، اهداف، منافع و تهدیدات مشترک دو کشور تصریح کرد: روابط دفاعی دیرینه‌ای از ابتدای انقلاب اسلامی با چین وجود داشته است و این روابط در ابعاد مختلف نظامی، فنی و صنعتی همچنان ادامه دارد.

وزیر دفاع ایران و هیات همراه، امروز (شنبه) از بخش های مختلف مرکز آموزش فضانوردان چین از جمله ایستگاه فضایی این کشور که قرار است در سال 2020 عملیاتی شود بازدید کردند.

براساس این گزارش؛ دیدار با وزیر دفاع چین، دیدار با معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین، بازدید از دو واحد صنعتی و نظامی از جمله برنامه های وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در سفر به چین بود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، ظهر امروز شنبه پکن را به مقصد تهران ترک کرد.