سنبله 17, 1397 14:27 Asia/Kabul
  •  جلالی: برجام، آزمون عملی برای اعتماد بین‌المللی به اتحادیه اروپا است

رئیس گروه روابط پارلمانی ایران با اروپا، گفت: اگر اتحادیه اروپا نتواند برای حفظ برجام به ایران تضمین دهد، اعتماد عملی به این اتحادیه از دست می‌رود و در آینده هیچ کشوری به آن‌ها اعتماد نخواهد کرد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری مجلس؛ «کاظم جلالی» که به همراه اعضای گروه روابط پارلمانی ایران با اروپا برای دیدار با مقامات سیاسی و مسوولان پارلمان اروپا، به بروکسل، سفر کرده است، در گفت و گو با یورو نیوز با بیان این‌که اتحادیه اروپا باید برای تداوم فعالیت بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی در ایران تضمین عملی دهد، گفت: چانه‌زنی‌های اروپا و بسته‌های پیشنهادی‌شان برای حفظ برجام کافی نیست.

رئیس گروه روابط پارلمانی ایران با اروپا افزود: اعتماد به آمریکا در مذاکرات به علت خارج شدن از برجام از دست رفته است و این به نفع جامعه جهانی نیست.

«دونالد ترامپ» در حالی که 18 ثور، خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها علیه تهران را اعلام کرد، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

"جلالی" همچنین در گفت و گو با یورو نیوز، بر تامین امنیت غرب آسیا، توسط کشورهای منطقه تاکید کرد.

وی با بیان این‌که آمریکا و رژیم صهیونیستی با همکاری برخی از کشورهای منطقه، جنگ روانی علیه ایران را آغاز کردند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی جرأت و توان رویارویی نظامی با ایران را ندارد.

 

کلیدواژه