سنبله 20, 1397 17:22 Asia/Kabul
  • صالحی: برنامه هسته‌ای ایران در صورت فروپاشی برجام تسریع می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اگر توافق هسته‌ای ایران با پنج به علاوه یک به شکست منتهی شود، تبعات آن سخت خواهد بود و ایران قدرتمندتر از همیشه برنامه هسته ای خود را تسریع می کند.

«علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت و گو با "آسوشیتدپرس" افزود: تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ ای (برجام)، این کشور را در طرف بازنده قرار داد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن ابراز امیدواری به تداوم برجام هشدار داد: درصورت هرگونه حمله احتمالی ضد دانشمندان هسته‌ ای ایران، عواقب آن ناگوار خواهد بود.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا بازنده است، زیرا او فقط منطق زور را دنبال می‌ کند و فکر می‌ کند می‌ تواند برای مدتی به این کار ادامه دهد، اما آمریکا با خروج از برجام سودی نخواهد برد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته نیز از راه اندازی یک سالن بسیار پیشرفته ساخت سانتریفیوژهای مدرن به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد.
«حضرت آیت الله خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارم ژوئن 2018 (14 جوزا) مسوولان سازمان انرژی اتمی ایران را موظف کردند به سرعت آمادگی های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام فراهم کنند.
«دونالد ترامپ» درحالی هشتم می 2018 (18 ثور)، خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها ضد تهران را اعلام کرد که انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرفهای برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

کلیدواژه