ظریف: گستاخی رژیم سرکِش آمریکا حد و مرز ندارد
(last modified Tue, 11 Sep 2018 12:59:21 GMT )
سنبله 20, 1397 17:29 Asia/Kabul
  • ظریف: گستاخی رژیم سرکِش آمریکا حد و مرز ندارد

وزیر امور خارجه ایران در انتقاد از تهدید مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید علیه مقامات دیوان بین‌المللی کیفری گفت: به‌نظر می‌رسد گستاخی این رژیم سرکِش آمریکایی هیچ حد و مرزی ندارد.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در واکنش به اظهارات دادستان دیوان بین‌المللی کیفری درباره رسیدگی به جنایات آمریکایی‌ها در افغانستان گفت: دیوان کیفری بین‌المللی با توجه به نظام قضایی داخلی آمریکا، غیرضروری است و آمریکا با این دادگاه همکاری نمی‌کند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آمریکا، دیوان کیفری بین‌المللی را به اِعمال تحریم‌هایی تهدید می‌کند و حتی قُضّات آن را در دادگاه‌های آمریکا تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

ظریف با انتقاد از سکوت کشورهای دیگر درخصوص اقدام دولت آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی تاکید کرد: جامعه بین‌المللی چه زمانی می‌خواهد علیه این اقدامات بایستد و آمریکا را مجبور کند تا همانند یک کشور عادی رفتار کند.

«فاتو بنسودا» Fatou Bensouda دادستان دیوان بین‌المللی کیفری پیشتر در نشست شورای امنیت درباره افغانستان، خواستار آن شد تا این دادگاه به جنایات آمریکایی‌ها در افغانستان رسیدگی کند.

هم‌اکنون بیش از 19 هزار نظامی خارجی به بهانه مبارزه با تروریسم در قالب نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان حضور دارند که از این تعداد بیش از 16 هزار نظامی آمریکایی هستند.

کلیدواژه