حضور هیات همبستگی مجلس اعلای عراق در سفارت ایران در بغداد
(last modified Tue, 11 Sep 2018 13:24:16 GMT )
سنبله 20, 1397 17:54 Asia/Kabul
  • حضور هیات همبستگی مجلس اعلای عراق در سفارت ایران در بغداد

درپی حوادث کنسولگری ایران در بصره، جنوب عراق، مجلس اعلای اسلامی این کشور برای همبستکی با جمهوری اسلامی ایران، هیاتی را به سفارت ایران در بغداد فرستاد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه «النهرین»، هیات مجلس اعلای اسلامی عراق با حضور در سفارت ایران در بغداد پیام «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای این کشور را در محکومیت حمله به کنسولگری ایران در بصره به مقامات سفارت ایران ابلاغ کرد.

حامد الخضری رئیس هیات مجلس اعلای اسلامی عراق، در دیدار با «ایرج مسجدی» سفیر ایران در عراق گفت: تعرض به کنسولگری ایران در بصره خدشه ای به روابط تاریخی دو ملت عراق و ایران و وحدت دو همسایه وارد نمی کند.

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق نیز ضمن تمجید از سفر این هیات و همبستگی آن با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دست های پلید خارجی به دنبال برهم زدن روابط دو کشور هستند که هرگز راه به جایی نخواهند برد.

هفتم سپتامبر (16 سنبله) گروهی به بهانه اعتراض به اوضاع نابسامان خدمات‌ رسانی، به ساختمان کنسولگری ایران در بصره حمله کردند و این  ساختمان را به آتش کشیدند.

بصره طی هفته‌های اخیر شاهد تظاهرات مردم در اعتراض به بیکاری، پایین بودن سطح خدمات عمومی و رفاهی، کمبود آب و برق و فساد در نهادهای دولتی بوده است. 

کلیدواژه