افتتاح کنسولگری جدید ایران در بصره
(last modified 1397-06-21T04:03:43+00:00 )
سنبله 21, 1397 08:33 Asia/Kabul
  • افتتاح کنسولگری جدید ایران در بصره

یا حضور "ایرج مسجدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق - محل جدید سرکنسولگری ایران در بصره (جنوب عراق) افتتاح شد.

به گزارش ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی که روز سه شنبه به بصره رفته بود- طی مراسمی با برافراشته کردن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز محل جدید سرکنسولگری ایران در این شهر- رسما" آن را افتتاح کرد.

ایرج مسجدی در این مراسم که مقامات محلی و خبرنگاران داخلی و خارجی حضور داشتند طی سخنانی - تعرض جمعه گذشته عده ای فریب خورده به سرکنسولگری ایران در بصره را اقدامی از سوی دشمنان دو کشور برای تخریب روابط فی ما بین دانست.

مسجدی با اشاره اشتراکات فراوان میان دو ملت ایران و عراق تاکید کرد که این گونه اقدامات تخریبی از سوی دشمنان مشترک تاثیری بر روابط دو کشور نخواهد گذاشت.

"اسعد العیدانی " استاندار بصره نیز در این مراسم - بازگشایی سریع سرکنسولگری ایران در این شهر را دلیلی بر استحکام روابط و ابعاد مشترک میان دو کشور دانست و گفت : دولت محلی دنبال تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران است. 

دور جدید تظاهرات مردمی اهالی بصره از ده روز پیش در اعتراض به کمبود آب و افزایش مسمومیت های ناشی از مصرف آب آشامیدنی آغاز شد و به سرعت به خشونت و برخورد فیزیکی بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان کشیده شد.

براساس گزارش های وزارت بهداشت عراق تاکنون براثر خشونت های ناشی از برخورد بین تعدادی از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی - 11 نفر کشته و بالغ بر یکصد نفر زخمی شده اند.

متولیان این اعتراضات در بیانیه ای از خشونت های انجام شده برائت جستند و اعلام کردند: تعدادی از افراد نفوذی وابسته به بعت و داعش با انحراف تظاهرات به مراکز دولتی و مقرهای احزاب و الحشد الشعبی و نیز سرکنسولگری ایران در بصره حمله و آنجا را به آتش کشیدند.

کلیدواژه