قاسمی: آشوب‌های اخیر عراق، نتیجه سیاست‌های آمریکاست
(last modified 1397-06-21T11:46:02+00:00 )
سنبله 21, 1397 16:16 Asia/Kabul
  • قاسمی: آشوب‌های اخیر عراق، نتیجه سیاست‌های آمریکاست

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن بیانیه اخیر کاخ سفید درخصوص ناآرامی های چند روز اخیر در عراق و شهر بصره، آن را فاقد هر گونه وجاهت، حیرت‌انگیز، تحریک آمیز و غیرمسئولانه خواند.

کاخ سفید بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای ادعاها علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد: ایران را مسئول هر گونه حمله به اماکن دولت آمریکا در عراق می‌داند.

«بهرام قاسمی» سیاست‌های تنش‌زا و اقدامات مداخله‌جویانه دولت آمریکا را عامل اصلی بی ثباتی، ناآرامی و ایجاد تنش و تفرقه در منطقه دانست و افزود: آشوب‌های اخیر در عراق از جمله حمله و آتش زدن ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره، نتیجه سیاست‌ها و حمایت های آشکار و نهانِ نابخردانه آمریکا از گروه هایی است که خشونت و افراط گرایی را توسعه داده و آن را به امری روزمره و عادی بدل کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با بیان این‌که بسیاری از دولتمردان و روشنفکران جهان از نقش آمریکا در ایجاد بی ثباتی، نا امنی و زیاده خواهی های قلدرمآبانه آن به خوبی آگاهند، افزود: آمریکا باید بداند با اینگونه فرافکنی های ناشیانه قادر به سرپوش گذاشتن بر نتایج سیاست‌های غلط، بی حاصل و ثبات‌زدای آن‌ها در منطقه نیست.

بهرام قاسمی ضمن تأکید بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حفظ صلح و ثبات و امنیت در کشورهای منطقه، گفت: عراقِ امن و توسعه‌یافته همواره از خواسته ها و اولویت های ایران است و توطئه های طرف های ثالث نمی تواند مانع توسعه و ارتقای این روابط دیرینه و مستحکم شود.

 

کلیدواژه