سیاست راهبردی ایران تحکیم روابط با همسایگان است
(last modified 1397-06-21T13:25:46+00:00 )
سنبله 21, 1397 17:55 Asia/Kabul
  •  سیاست راهبردی ایران تحکیم روابط با همسایگان است

رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن با اهمیت دانستن توسعه روابط تجاری با کشور ترکمنستان، گفت: تحکیم و تعمیق روابط با همسایگان به‌ویژه عشق آباد، از سیاست‌های راهبردی تهران است.

«محمود واعظی» که امروز (چهارشنبه) در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی وارد عشق آباد پایتخت ترکمنستان شده است، در دیدار با «قربانقلی بردی محمداف»  رئیس جمهوری ترکمنستان، افزود: تهران این آمادگی را دارد تا همه ظرفیت‌های خود را در جهت توسعه و پیشرفت روابط با این کشور دوست و برادر به خدمت بگیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به تشدید افراطی‌گری در منطقه، گفت: برای حفاظت از صلح و ثبات در منطقه، لازم است ایران و ترکمنستان همکاری های خود را گسترش داده و از ظرفیت ها و امکانات یکدیگر در مبارزه با تروریسم بهره مند شوند.

واعظی، تسهیل شرایط برای توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت به منظور توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور را ضروری دانست.

«قربانقلی محمداف» نیز در این دیدار بر گسترش روابط همه جانبه از جمله روابط اقتصادی میان ایران و ترکمنستان تاکید کرد و گفت: ترکمنستان از ابتدای استقلال خود همواره از حمایت های ایران برخوردار بوده و دو کشور در تمام اتفاقات منطقه‌ای در کنار یکدیگر بوده اند.

رئیس جمهوری ترکمنستان همچنین بر بهره گیری از ظرفیت های دو کشور بویژه در حوزه‌های اقتصادی، حمل و نقل و فرهنگی تاکید کرد و افزود: ایران توانمندی های لازم را برای پاسخگویی به نیازمندی های اقتصادی و تجاری ترکمنستان دارد.

دیدار با وزیر امور خارجه ترکمنستان و برخی از وزیران و مقامات این کشور از دیگر برنامه های رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران در سفر به عشق آباد است.

 

کلیدواژه