خرازی: همکاری‌های ایران و چین می‌تواند در بازسازی عراق و سوریه ادامه یابد
(last modified 1397-06-22T04:24:18+00:00 )
سنبله 22, 1397 08:54 Asia/Kabul
  • خرازی: همکاری‌های ایران و چین می‌تواند در بازسازی عراق و سوریه ادامه یابد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران با اشاره به همکاری چین در توسعه بندر چابهار در جنوب شرق ایران گفت: این همکاری‌ها می‌تواند در روند بازسازی عراق و سوریه هم موثر باشد.

«کمال خرازی»، در ادامه سفر خود به چین، روز چهارشنبه در دیدار با «سونگ تائو» Song Tao رئیس بخش ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین به همکاری‌های خوب دو کشور اشاره کرد و افزود: بستر توسعه همکاری‌های بیشتر دو کشور در منطقه وجود دارد.

«سونگ تائو» نیز در این دیدار به سابقه تاریخی و تمدنی ایران و چین اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه و تاثیر گذاری ایران و چین در غرب و شرق آسیا، دو کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر با چالش‌ها و مخاطرات موجود مقابله کنند.

رئیس بخش ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین افزود: باید با همکاری یکدیگر طرحی ارائه شود تا کشورهای فاقد سابقه تاریخی نتوانند نظام سیاسی خود را بر دیگران تحمیل کنند و مدعی مدیریت جهانی باشند.

بر اساس این گزارش؛ دو طرف همچنین درباره مسئله انتقال انرژی به شرق آسیا از طریق خط لوله صلح و به سمت غرب ایران از طریق عراق و سوریه تا مدیترانه رایزنی کردند.

همچنین دو طرف درخصوص همکاری‌های دو کشور درباره تداوم خرید نفت از ایران و همچنین حفظ برجام و ضرورت ایفای تعهدات طرف های باقی مانده در برجام گفت و گو کردند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران پیش از این، در نشست "سیاست خارجی ایران در وضعیت فعلی" در دانشگاه مطالعات بین الملل پکن، حضور یافت.

کلیدواژه