سنبله 22, 1397 09:09 Asia/Kabul
  • فلاحت پیشه: روابط ایران با کشورهای آسیای مرکزی رو به توسعه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفت: روابط ایران با کشورهای حوزه آسیای مرکزی در سه دهه گذشته رو به توسعه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مجلس؛ «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» روز چهارشنبه در دیدار سفیران قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان در تهران افزود: با توجه به پیوندهای تاریخی و فرهنگی مردم ایران با مردم کشورهای حوزه آسیای مرکزی، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر تقویت هر چه بیشتر روابط با این کشورها استوار است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران به تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در مجلس شورای اسلامی ایران با هر یک از کشورهای حوزه آسیای مرکزی اشاره کرد و افزود: مجلس ایران از تقویت روابط خود با مجالس کشورهای حوزه آسیای مرکزی استقبال می‌کند و این آمادگی وجود دارد که موانع توسعه همکاری‌های فی‌مابین را رفع کند.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: مجلس ایران علاوه بر مناسبات دو جانبه، از تقویت همکاری‌های پارلمانی میان ایران و کشورهای حوزه آسیای مرکزی، در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی استقبال می‌کند.

سفیران کشورهای قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان نیز در این دیدار با اشاره به ارتقاء سطح اعتماد سیاسی میان کشورهای منطقه ابراز امیدواری کردند، همکاری‌های این کشورها با جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت صلح و ثبات توسعه یابد.

کلیدواژه