رایزنی «جابری انصاری» و «هلگا اشمید» در مورد آخرین تحولات منطقه
(last modified 1397-06-22T05:16:25+00:00 )
سنبله 22, 1397 09:46 Asia/Kabul
  • رایزنی «جابری انصاری» و «هلگا اشمید» در مورد آخرین تحولات منطقه

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یکدیگر دیدار و درخصوص آخرین تحولات منطقه غرب آسیا رایزنی و گفت وگو کردند.

«حسین جابری انصاری» روز چهارشنبه در دیدار با «هلگا اشمید» Helga Schmid در بروکسل درخصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه سوریه و یمن و تلاش ها برای پایان هر چه سریعتر بحران در این کشورها گفت و گو و تبادل نظر کرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی روز گذشته (سه شنبه)، دومین دور رایزنی های خود را به همراه مذاکره کنندگان ارشد روسیه و ترکیه در روند صلح سوریه با «استفان دی میستورا» Staffan de Mistura نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه درباره کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو به پایان رساند.

"جابری‌انصاری" در سومین دور گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپایی و چهار کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا و انگلیس درباره بحران یمن شرکت و درخصوص همکاری های ایران و طرف اروپایی برای پایان دادن به جنگ تحمیلی علیه ملت یمن و فاجعه انسانی در این کشور رایزنی خواهد کرد.

براساس این گزارش؛ در این گفت‌وگوها معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مدیران کل سیاسی وزارت خارجه‌های چهار کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا و انگلیس مشارکت خواهند داشت.

کلیدواژه