سنبله 22, 1397 09:49 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به بیانیه واهی کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، بیانیه کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب را فرافکنی و تلاش بی‌نتیجه برای منحرف کردن افکار عمومی منطقه و جهان از جنگ افروزی‌ها و حمایت‌های چندین ساله از تروریسم و گروه های تروریستی دانست.

کمیته موسوم به چهارجانبه اتحادیه عرب، متشکل از عربستان، امارات، مصر و بحرین روز سه شنبه در نشستی که در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد، در ادعاهایی بی اساس، ایران را به برهم زدن اوضاع سوریه متّهم کردند.

«بهرام قاسمی» روز چهارشنبه، ضمن محکوم کردن اقدامات و فعالیت های ضدایرانی این کمیته و با اشاره به سالروز حادثه یازده سپتامبر که عاملان آن اتباع برخی از این کشورها بوده‌اند، افزود: آثار تجاوز ویرانگر آن‌ها در یمن، فاجعه‌‌ انسانیِ بی سابقه ای را بوجود آورده و موجب گرسنگی، بیماری، آوارگی و فقر میلیون‌ها انسان بی گناه شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: در چنین شرایطی، متجاوزان به یمن بی‌توجه به چنین جنایاتی و با حمایت برخی کشورهای فرامنطقه ای و با بی‌اعتنایی سازمان ها و گروه های بین المللی، همچنان بر اشتباه مصیبت‌بار خود اصرار دارند.

قاسمی با بیان این‌که ایران همواره خواستار سیاست همسایگی همراه با اعتماد و احترام متقابل و محیط پیرامونی باثبات در مرزهای خود بوده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط دشوار و به درخواست دولت های منطقه، در کنار آن‌ها بوده است.

قاسمی در پایان به این کشورها توصیه کرد: به جای در پیش گرفتن رویکردهای بی نتیجه، به تلاش ها و ابتکارات ایران برای برقراری گفت و گو و همکاری درون منطقه ای و میان کشورهای منطقه، پاسخ سازنده دهند.

کلیدواژه