سنبله 22, 1397 12:05 Asia/Kabul
  • امیر عبداللهیان: ژاپن شریکی مهم برای ایران در شرق آسیاست

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل، روند مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و ژاپن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تهران، کشور ژاپن را شریک مهم سیاسی و اقتصادی خود در شرق آسیا می داند.

«حسین امیرعبداللهیان» روز چهارشنبه در دیدار «هیرویاسو کوبایاشی» سفیر ژاپن در تهران افزود: فشارهای یک جانبه از سوی آمریکا نمی تواند روابط دیرینه میان تهران و توکیو را تحت تأثیر قرار دهد.

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل، با استقبال از تداوم گفت و گوهای مقامات پارلمانی دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی تصریح کرد: سیاست ایران همواره مبتنی بر حفظ صلح و ثبات و امنیت در منطقه و جریان آزاد انرژی و تجارت در خلیج فارس بوده است.

امیرعبداللهیان، با اشاره به تحولات منطقه، اوضاع سیاسی در عراق را یکپارچه خواند و گفت: رابطه سیاسی میان ایران و عراق رابطه ای راهبردی خواهد بود.

وی همچنین ضمن تشریح تحولات سوریه و یمن خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از مذاکره و راه حل سیاسی برای حل بحران های منطقه ای حمایت می کند. 

«هیرویاسو کوبایاشی»، سفیر ژاپن در تهران نیز در این دیدار با اشاره به بازگشت یک جانبه تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا خاطر نشان کرد: ژاپن وارد مرحله سوم از مذاکرات خود با آمریکا در جهت کاهش تحریم های یک جانبه علیه ایران شده است.

سفیر ژاپن در ایران همچنین بر توسعه روابط میان تهران-توکیو، تاکید کرد.

کلیدواژه