تاکید بر تقویت روابط پارلمانی ایران و افغانستان
(last modified 1397-06-22T07:39:44+00:00 )
سنبله 22, 1397 12:09 Asia/Kabul
  • تاکید بر تقویت روابط پارلمانی ایران و افغانستان

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تقویت روابط پارلمانی ایران و افغانستان به ویژه گروه های دوستی پارلمانی را خواستار شد.

«حشمت الله فلاحت‌پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار«احمد نور» سفیر افغانستان در تهران با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، دینی، فرهنگی و زبانی دو کشور بر اهمیت گسترش و توسعه مناسبات دوستانه فیمابین جمهوری اسلامی ایران و افعانستان در حوزه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تأکید کرد.
فلاحت پیشه افزود: مجلس شورای اسلامی ایران آمادگی انتقال تجربیات و همکاری گسترده با مجلس افغانستان در زمینه های مختلف را دارد و از تقویت همکاری ها استقبال می کند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط همه جانبه بین دو کشور است و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که باید این ظرفیت ها را به نفع دو ملت فعال تر کرد.
«احمد نور» سفیر افغانستان نیز با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، بهره گیری از فرصتها و ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور برای گسترش همکاریهای دوجانبه را خواستار شد.

کلیدواژه