قاسمی: ایران درباره امنیت خود مماشات نخواهد کرد
(last modified 1397-06-23T11:10:58+00:00 )
سنبله 23, 1397 15:40 Asia/Kabul
  • قاسمی: ایران درباره امنیت خود مماشات نخواهد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران درباره امنیت خود و تعرض عناصر تروریست هرگز مماشات ­نخواهد کرد.

«بهرام قاسمی» در گفت وگوی با خبرگزاری صدا و سیما و در واکنش به ابراز نگرانی وزارت امور خارجه فرانسه از اقدام جمهوری اسلامی ایران علیه تروریست ها در شمال عراق، با رد این اظهارات خاطر نشان کرد: هیچ کشوری درخصوص امنیت ملی، تمامیت ارضی و تجاوز در هر شکل آن به مردم و خاک خود هرگز سکوت و مماشات نمی کند و ایران نیز در این امرمستثنی نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه ایران از قبل درباره تحرکات و اقدامات خرابکارانه گروه های تروریستی، هشدارهای لازم را به دولت عراق و مقامات منطقه کردستان این کشور داده بود، افزود: تحرکات تروریست ها بویژه در به شهادت رساندن مرزبانان و سربازان ایرانی، ­نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را ناچار کرد که اقدامی تلافی جویانه و بازدارنده انجام دهند.

« قاسمی» با انتقاد از سکوت دولت فرانسه در قبال اقدامات تروریستی هدایت شده قبلی از داخل خاک عراق علیه امنیت و تمامیت ارضی ایران، خواستار واقع بینی مقامات فرانسوی شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه نمی توان در احترام به تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشورها با استاندارد های دوگانه و چندگانه و گزینشی رفتار کرد، افزود: تروریسم باید در هر شکل و در هر کجا بدون نظرداشت هر گونه ملاحظه سیاسی محکوم شود.

کلیدواژه