واکنش سفیر ایران در لاهه به اظهارات سناتور آمریکایی
(last modified 1397-06-24T03:38:22+00:00 )
سنبله 24, 1397 08:08 Asia/Kabul
  • واکنش سفیر ایران در لاهه به اظهارات سناتور آمریکایی

سفیر و نماینده ایران در سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) در شهر لاهه هلند، در واکنش به اظهارات سناتور آمریکایی، گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها درباره توطئه منتسب‌کردن حملات شیمیایی به دولت سوریه هشدار داده است.

سناتور «ریچارد بلک» Richard Black اخیراً در مصاحبه ای اعلام کرد: سرویس اطلاعاتی انگلیس (ام آی سیکس) قصد دارد با ایجاد یک حمله شیمیایی جعلی در سوریه، آن را به دولت سوریه نسبت دهد.

این سناتور آمریکایی افزود: برخی از حملات شیمیایی که قبلا در سوریه اتفاق افتاد نیز اقدامی جعلی از سوی انگلیسی ها بوده و با کمک نیروهای داوطلب مانند گروه موسوم به «کلاه سفیدها» انجام شده است.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری فارس؛ «علیرضا جهانگیری» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مستقر در لاهه در صفحه شخصی خود در توییتر در واکنش به اظهارات «ریچارد بلک» تاکید کرد: این اظهارات، مواضع ایران را که بارها در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بیان شده است را تایید می کند.

جهانگیری افزود: اگر به اظهاراتی همانند آنچه سناتور «ریچارد بلک» بیان کرده است توجه شود، دیگر مردم جهان شاهد مصیبت‌هایی مانند جنگ عراق نبودند.

گروه موسوم به کلاه سفیدها در مارس 2013 با کمک های مالی آمریکا و انگلیس شکل گرفت؛ مرکز آشتی روسیه در سوریه اخیرا در گزارشی اعلام کرد: اعضای گروه موسوم به «کلاه سفیدها» به همراه شبکه های تلویزیونی آمریکایی و عربی در فیلمبرداری از صحنه سازی شیمیایی در ادلب شرکت کردند تا این حملات به نیروهای دولتی سوریه نسبت داده شود. 

کلیدواژه